До зими тут готуються ретельно

 

Управління каналу Дніпро-Інгулець – це потужний виробничий комплекс. Він відіграє неабияку роль для тих регіонів України, де відчувають гостру нестачу води. З  весни і до осені по каналу  протяжністю 150 кілометрів подають воду  на Криворізькі гірничорудні підприємства, частково - для потреб жителів Кривого Рогу, воду з каналу  використовують і для зрошення земель сільськогосподарського призначення.

А ще УКДІ -  це  організація,  де стараються крокувати в ногу з часом, на найвищому рівні організовувати роботу для своїх працівників.  Тут однаково затишно в адміністративному та виробничо-технічних корпусах, впорядковані й території біля них. Влітку в кабінетах прохолодо, бо кругом працюють кондиціонери. Взимку – тепло, бо до зими в УКДІ прийнято готуватися особливо ретельно.

Якраз про це  наша розмова з начальником енергодільниці Олександром Лещенком.

- Олександре Андрійовичу, як у нинішньому році підготувалися до зими, віднедавна навіть дуже суворої, з безліччю «сюрпризів»?

-У нас  постійно стараються зустріти зиму у всеозброєнні, незважаючи на те, яка погода. А до морозних зим почали готуватися ще три роки тому: коли у 2009 році в нас запровадили тризонний облік обрахування електроенергії протягом доби, ми вирішили неодмінно цим скористатися.  Це для нас стало хорошим поштовхом для того, щоб швидше замінити  старі котли на нові, модернізовані. Старалися купувати  електричні та напівавтоматичні котли з найвищим коефіцієнтом корисної дії та терміном експлуатації не менше 10 років.  Електричні для того,  щоб   максимально використовувати їх в нічний час, оскільки вночі тариф найнижчий, а котли-напівавтомати незамінні тим, що в них  горять практично всі види твердого палива. Останній такий придбали минулого року напередодні опалювального сезону. Всього ж за цих три роки замінили  12  котлів. Тепер на 1-ій і 2-ій насосних станціях, в котельні адміністративного корпусу, на виробничій базі, експлуатаційній дільниці є по декілька котлів: електричні на 24 кВт, котли-напівавтомати, які однаково добре працюють  на  брикетах з  відходів лушпиння соняшника, вугіллі, дровах. Роботу котлів контролюють кочегари. Їх приймаємо на роботу на опалювальний сезон, з 15 жовтня до 15 квітня. А на обох насосних станціях, експлуатаційній дільниці працюють постійні чергові, які за сумісництвом виконують обов’язки кочегарів. У котельнях завжди порядок, бо їх щоліта ремонтують, здійснюють косметичний ремонт.

- Більшість котлів працюють на твердому паливі, а нині воно недешеве. З цим проблем не виникало?

-          Поки що ні.  Наприкінці літа, як правило, закуповуємо через тендер вугілля. У даному випадку нас цікавить запит цінової пропозиції та якість продукції. А дрова заготовляють наші ж працівники експлуатаційної дільниці. Влітку вони косять бур’ян вздовж русла каналу, взимку обрізають лозу.  Крім того, розчищають узбіччя доріг від чагарників, дерев твердої та м’якої порід, бо мають відповідний дозвіл, виданий Держлісгоспом Новогеоргіївського лісництва. Особливо майстерно справляються з цією роботою працівники експлуатаційної дільниці: бригадир Дмитро Першко, ремонтувальники руслові Віктор Шевченко, Йосип Микита, інші. До того ж від цього подвійна користь: русло каналу та шлях вздовж дороги очищені, а обрізане гілля та дерева  - непогане паливо для котлів, бо, зрозуміло, що було б не по-господарськи просто спалювати стільки деревини.

Хочу ще сказати, що минулого року зробили гідроізоляцію другої насосної станції і обшиваємо металопрофілем обидві. Це недешевий, але надійний матеріал. У виробничо-адміністративному корпусі теж подбали про утримання тепла: скрізь встановлені енергозберігаючі металопластикові вікна. Відтак, незважаючи на сильні морози, працівники УКДІ не мерзнуть.

-          Через різні причини інколи  трапляються перебої з подачею електроенергії. Для УКДІ, бо у вас багато електрообладнання, це недопустимо, чи не потерпаєте від цього?

Ні, і тут все передбачено. Декілька років тому на першій насосній станції встановили дизель-електростанцію на 100 кВт. Вона постійно перебуває в «бойовій» готовності, а на випадок аварії на лініях електропередач  забезпечує  електроенергією насосну станцію №1. Завдяки дизель-електростанції і влітку, і взимку можна безперебійно відкачувати насосами воду, що у нас передбачено технологічним процесом. Також встановлені дизель-генератори на другій насосній, у виробничо-адміністративній будівлі і ще одна - мобільна.  Минулого літа начальник управління каналу Дніпро-Інгулець В. Бурлака вирішив ще одне питання. Зважаючи на погане мобільне покриття Великої Скельової, де базується УКДІ,  минулого літа   головну насосну станцію, виробничу базу та адміністративний корпус було обладнано так званими репітерами (від англійського “repeat” – повторити, повторювати), і тепер тут нормальний мобільний зв’язок.

- На відрізку шляху від Світловодська до Великої Скельової  водії автотранспорту і взимку  почувають себе комфортно. Розчищені дороги і у Великій Скельовій.

- Начальник управління каналу Дніпро-Інгулець, а, крім того, голова громадської ради Світловодського району Віктор Панасович Бурлака любить, щоб скрізь та в усьому був порядок, щоб ніхто не потерпав від будь-яких незручностей, тож і будь-яким побутовим  питанням приділяє постійну увагу. Дорогу, що сполучає місто і село,  регулярно розчищають трактористи  виробничої бази. Ще й виручаємо сусідні села, якщо голови сіл просять допомогти. Маємо для цього спеціально обладнані  колісний та  гусеничний трактори.

…І справді, не страшна й найсуворіша зима, якщо до її приходу готуються, як це прийнято в УКДІ, де приділяють постійну увагу умовам праці своїх працівників.